I'll Be Gone in the Dark
Academy Award(R) nominee and Emmy(R) winner Liz Garbus directs this documentary series based on Michelle McNamara’s investigative account of the 1970s and 1980s serial killer dubbed "The Golden State Killer."
Michelle McNamara becomes immersed in the graphic details of the Golden State Killer case, connecting with like-minded sleuths, trading facts, photos and leads.
Reign of Terror
Michelle McNamara reflects on the 1984 murder of her childhood neighbor Kathy Lombardo.
Michelle pushes her book deadline but struggles with the graphic nature of the crimes she is investigating.
Paul Holes, who is the chief of forensics in Contra Costa County, reconstructs the killer's family tree with the help of genetic genealogist Barbara-Rae Venter.
As a former police officer's arrest unfolds in real time, chilling facts materialize to illuminate Michelle's foreshadowing of the events.