Apollo 13
This Hollywood drama is based on the events of the Apollo 13 lunar mission, astronauts Jim Lovell (Tom Hanks), Fred Haise (Bill Paxton) and Jack Swigert (Kevin Bacon) find everything going according to plan after leaving Earth's orbit. However, when an oxygen tank explodes, the scheduled moon landing is called off. Subsequent tensions within the crew and numerous technical problems threaten both the astronauts' survival and their safe return to Earth.