Prayers for Bobby
In this adaptation of a true story, devout Christian Mary Griffith (Sigourney Weaver) fights to "cure" her gay son, Bobby (Ryan Kelley). Although he tries to please his mother, Bobby cannot change his lifestyle, and his depression leads to suicide. Mary questions her faith and searches for comfort, but after the church is unable to help her cope with Bobby's death, she seeks to understand her opinions on homosexuality for herself. Eventually, Mary becomes an advocate for gay rights.