The Nightingale
Clare, a young Irish convict, chases a British officer through the rugged Tasmanian wilderness and is bent on revenge for a terrible act of violence the man committed against her family. On the way, she enlists the services of Aboriginal tracker Billy, who is marked by trauma from his own violence-filled past.