A sexy, action-packed series starring Jeffrey Donovan as Michael Westen, a blacklisted spy. When spies get fired, they don't get a letter from "human resources" — they get burned. While Michael holes up in Miami, trying to get to the bottom of his situation, he uses his special training to help people in trouble who, for various reasons, can't go to the police.
While in the middle of a dangerous mission in Nigeria a covert operative receives a burn notice, which is effectively a death sentence for a spy; and after being dumped in Miami with no money or resources (and being tailed by the FBI), he uses his Special Ops training to find out why he’s been burned, and how he can get his life back.
Michael's mother has some information on the men who may have ordered his burn notice, but first she wants him to help her friend who was beaten and robbed by a scam artist.
Fight of Flight
Michael protects a single mom from a drug trafficker who wants to prevent her from testifying against him; and he contacts a former associate who may know who ordered his burn notice.
Michael dodges assassination attempts by a Czech assassin from his past while trying to rescue a friend’s daughter from a prostitution ring.
After they threaten an airport supervisor, Michael infiltrates a family of gunrunners in order to scare them off and the FBI is pressuring Sam to produce more intel on Michael's activities.
Michael discovers a surprise aboard a boat he repossessed from Jamaican gangsters and a new surveillance team urges Michael to stop his investigation into his burn notice.