The Story of the Moriko Song, Part 1
S1, E5: Hyakkimaru, badly wounded from an altercation with a monster, receives care from a woman who took a group of orphans under her wing, but Hyakkimaru's obsession for slaying demons conflicts with his need to rest and recover.