1000-lb Sisters
Amy and Tammy Slaton are obese sisters in need of medical weight-loss surgery. They currently run a successful YouTube channel that has been their only source of income, because with their weight, they are barely able to move around.
1,000 Pounds to Freedom
Amy and Tammy go to Atlanta to meet Dr. Procter to discuss weight loss surgery; Dr. Procter gives Tammy a weight loss goal before he can approve her for surgery; the dietician has more bad news for Amy.
Amy and Tammy eagerly begin their weight loss journey; sticking to their diets is a matter of life or death but proves to be a real struggle; the pressure to reach their goals culminates in a huge fight that threatens their diets and relationship.
After a stressful first month of dieting, the sisters head back to Atlanta for their one-month check in with Dr. Procter to find out if they are on the right path to their weight goals; the results force Amy to make a difficult decision.
Amy decides to have a real wedding ceremony because if she gets approved for surgery, she's afraid she may not survive; after the wedding, the sisters head to Atlanta hoping for a life-changing final weigh-in.