Bob’s Burgers is an animated series about a man, his family and a burger joint. A third-generation restaurateur, Bob runs Bob’s Burgers with the help of his uptight wife and their three underachieving kids. Bob has big ideas about burgers, condiments and sides, but only a few thoughts on customer service and business management.
When a controversial documentary filmmaker places a live cow outside of the family restaurant to make a statement, Bob is livid when it starts to scare away customers. However, to everyone’s surprise, Bob treats the cow like a member of the family.
Tina joins a martial arts class after developing a crush on the instructor; Bob decides to take matters into his own hands when Tina shirks her responsibilities at the restaurant.
Bob reluctantly lets Linda and the kids stage a musical murder mystery dinner theater in the restaurant, but on opening night, an abrupt interruption changes the play’s creative direction.
Tina is desperate to get her first kiss at her 13th birthday party. But after Louise breaks the deep fryer, Bob takes a second job as a late-night cab driver to pay for Tina’s party. Things keep getting worse for Bob when the parents of Tina’s crush refuse to let their son attend the party, and Bob has to do everything in his power to save his daughter’s big day.