Easygoing Territory Defense by the Optimistic Lord
Reborn as a marquis’ fourth son, Van was once hailed as a genius prodigy—until he’s exiled to a nameless frontier village for possessing Production Magic, a useless type of magic in this world. But when he uses his “useless” power to craft weapons, tools, and wonders beyond imagination, the village begins to thrive! What began as exile is now the start of a new life—and a world-changing adventure!
The Young Genius's Harsh Expulsion From His Home
A reincarnated Van trains relentlessly until his powerful magic leads his dismayed father to cast him out.
Van arrives to find his new village under attack, so he defends his people, then plans for their future.
Van strengthens village defenses as adventurers uncover signs of a nearby dungeon.
Van's victory is followed by visits from merchants and then an emissary from the neighboring county.
A forest dragon attacks the village, so Van rallies his forces who fight for the survival of the village.