Laid-Back Camp
Nadeshiko, a high school student who moved from Shizuoka to Yamanashi, decides to see the famous Mount Fuji. She manages to bike all the way to Motosu, but is forced to turn back due to worsening weather and faints partway to her destination. Nadeshiko is saved when she encounters Rin, a girl who is out camping by herself.
Welcome to the Outdoor Activities Club
Nadeshiko joins the Outdoor Activites Club and Rin finds out that they go to the same school; however, she chooses to avoid her, preferring to camp alone.
Nadeshiko discovers that Rin bought a portable grill online, so they decide to go barbecuing on a weekend-long camping trip.