The Chosen Docuseries: Jonathan & Jesus
To play the role of ‘Jesus' on TV (and survive the experience), actor Jonathan Roumie must seek out who Jesus really was, and discover his impact on the world today.
Chapter Two
After Rome, Jonathan seeks out voices that can help him find common ground in a divided world. Meanwhile, the demands of publicity, and being the new “face” of Jesus, grows.
While pursuing a new acting opportunity, Jonathan struggles with the pressures that come with being the actor who plays Jesus and the expectations that come along with that.
With Season 3 just around the corner, Jonathan goes on his last trip to discover more about Jesus' character and heart. He must learn how to apply all of these lessons as he steps onto the set of “The Chosen”.