The Face Doctors
From devastating genetic conditions to trauma and illness, this series follows patients as they undergo life-changing surgery and cutting-edge treatment to rebuild their faces. A specialist team of surgeons and prosthetists work together to change lives.
The Elephant’s Trunk
Peter undergoes surgery to try to rebuild his nose after losing it to cancer; surgeons battle to reattach Jack's jaw after an e-scooter crash.
The First Thing You Look At
Terry consults experts about the flesh-eating eye infection stemming from a simple toothache; Anita makes the heartbreaking decision to have one of her eyes removed.
Kamil seeks prosthetist Nigel's help after losing half of his nose; Surgeon Vijay pieces together Dean's shattered jaw and cheekbone.
After enduring years of torment over her looks, Holly wants a straighter nose; Leo has become isolated since losing his left eye to cancer.
Alex becomes a prisoner in his own home after having his nose surgically removed; Tracey struggles with an infected gaping hole in her neck due to an insect bite.
Brenda seeks help for her one-sided paralyzed face to get her smile back; surgeon Vijay attempts a difficult procedure to straighten Meghan's jaw.