S1, A6: Esther moet bij Pantogena een vaccin tegen de pest ontwikkelen, maar de bacterie muteert telkens weer. Heyerdahl vraagt haar wanneer het vaccin klaar zal zijn, maar het antwoord dat ze heeft is moeilijk te accepteren.