S1, A1: Georg Trotter, een oud-voetballer, vecht zijn hele leven al voor schoon voetbal. Hij wordt gevreesd als dopingjager en door de voetbaltak de ‘Bloedhond’ genoemd. Maar van de gevreesde ‘Bloedhond’ is niet veel over. Door een ongeluk tien jaar geleden is zijn leven veranderd. Sindsdien zit zijn vrouw Diana in een rolstoel en het paar heeft hun zoon Ben verloren. Teleurgesteld werkt hij ondertussen als dokter in een middelmatig ziekenhuis in Liverpool waar hij routineoperaties uitvoert. Nu voert hij dopingtests uit voor de regionale competitie en blijft in de buurt van zijn vrouw, Diana Trotter, die een getalenteerde, succesvolle onderzoeksjournalist was voor het ongeluk. Nu verbergt ze haar verdriet en verbittering met rode wijn en cynisme. Een uitnodiging om naar Oostenrijk te komen, van Andreas Müller, een voormalige teamgenoot en goede vriend van Georg, komt als een verrassing, maar ook op het juiste moment. In de Oostenrijkse bergen moet hij de leiding nemen van een hypermoderne sportkliniek genaamd ‘Clinic Performance’. Georg twijfelt nog, maar de investeerders van de kliniek willen hem als hoofddokter. Ze willen dat de ‘Bloedhond’ ze helpt bij hun kruistocht voor schoon voetbal. Diana en Georg zijn sceptisch, maar accepteren uit wanhoop om een nieuw begin te krijgen. Het paar krijgt te maken met een reeks met elkaar verbonden gebeurtenissen. Georg moet zijn verleden confronteren. Hij besluit het ongeval te onderzoeken als Jeremy Hall, een voormalige collega, onthult dat het fatale auto-onderzoek gericht was op hem en zijn familie. Terwijl Georg ermee worstelt of hij zijn kennis met Diana moet delen, wordt de zwaar zieke Jeremy Hall op verdachte wijze vermoord in Liverpool.