S1, A3: Het is de eerste dag van Georg in Clinic Performance. Hij ontmoet Edmunda Cerna, die tests uitvoert op de jonge voetballer Henri Tadjou. Andreas stelt Georg voor aan zijn eerste patiënt: Emmanuel Kanu, een professionele voetballer die zijn knie bij de training geblesseerd heeft en verzegeld wordt door zijn agent, de bekende talentenscout Richard Felgenbauer. Kanu’s knieblessure is niet zijn eerste en moet direct geopereerd worden. Georg gaat een gesprek aan met Henri Tadjou, omdat Henri hem doet denken aan zijn overleden zoon Ben, die nu dezelfde leeftijd zou hebben. Henri is wanhopig omdat hij niet kan voldoen aan de eisen van competitieve sport. En ineens stort Henri in elkaar. Omdat er geen externe trigger was, vraagt Georg een dopingtest aan. In Liverpool is Erika Green aanwezig bij de autopsie van de lijken van Jeremy Hall en Betty Chong. Het blijkt dat beiden vergiftigd zijn met levofentanyl, een zeer krachtig gif dat voornamelijk door inlichtingendiensten gebruikt wordt. Chai Dan geeft zijn nicht Anne Hsu de opdracht op haar geliefde Franco Casutt aan te stellen als tussenpersoon om een wereldcompetitie op te zetten. Diana besluit om bij Jessica Hall op bezoek te gaan en ontdekt dat toen Jeremy tien jaar geleden trainer van het jeugdteam van de Rovers was er een reeks mysterieuze sterfgevallen en ziektes heeft plaatsgevonden. Diana confronteert Jessica over haar auto-ongeluk, maar Jessica ontkent dat. Na een kort telefoongesprek met Georg, waaruit naar voren komt dat hij dit voetbalteam tien jaar geleden getest zou moeten hebben, wordt Diana nog argwanender. De terreinknecht van de Rovers, Cameron Rea, geeft Diana een schokkend inzicht in het leven van Jeremy Hall die haar theorie ondersteunt. Er wordt ingebroken in het huis van Diana en huis van de Trotters in Liverpool wordt overhoop gehaald. Erika Green vraagt haar of ze het onderzoek niet beter aan de politie kan overlaten. In de kliniek hoort Georg van Edmunda dat een van de investeerders, Franco Casutt, de klok van het leven wil stopzetten of zelfs terugdraaien. Hij realiseert zich dat de kliniek waarschijnlijk niet alleen gericht is op jonge atleten. Verborgen voor Georg maakt Edmunda een DNA-sequentie van Henri Tadjou onder supervisie van Clara Fischer. Richard Felgenbauer stel Georg het ultimatum dat Kanu tijdens het aanstaande wereldkampioenschap moet spelen. Georg ziet dat als onmogelijk, maar de agent staat erop.