The Net: Prometheus Aflevering 6
S1, A6: Georg realiseert zich dat Henri Tadjou niet langer in Wenen is, maar is overgebracht naar het Hongaarse FC Baja. Hij gaat op weg naar Hongarije. Hij moet uitzoeken wat er met de jongen gebeurd is, omdat hij zich verantwoordelijk voelt, zowel als dokter als als mens. Diana wordt beter. Edmunda vertelt haar dat ze het ook overleefd heeft door de chondroïtinase ABC – het gebrek aan zuurstof heeft dat zelfs aangewakkerd. Parallel aan Georg probeert ze meer over Henri Tadjou te weten te komen. Van Eva Rieper hoort ze dat Kanu op miraculeuze wijze beter is geworden en dat zijn adviseur Richard Felgenbauer aanwezig is om Emanuel Kanu op te halen. Edmunda Cerna kan nauwelijks genieten van haar doorbraak met het enzym voor het eeuwige leven. Ze voelt druk van alle kanten – iedereen wil het enzym. Chai Dan maakt onmiskenbaar duidelijk dat ze de juiste kant moet kiezen, en Clara en Klaus Fischer willen ook hun investering veiligstellen. Het lijkt erop dat alleen Andreas Müller aan haar kant blijft. De strijd om de laatste partij van het enzym begint. In Hongarije vindt Georg de club FC Baja, maar het is een verlaten, overgroeid voetbalveld. Het is een val – boeven wachten hem op om hem terug naar de grens te brengen. Erika Green boekt eindelijk vooruitgang in het onderzoek naar de gebeurtenissen bij de Rovers tien jaar geleden. Voormalig Rovers-speler Liam Dunkley wil een bloedmonster geven voor de zoektocht naar het onheilspellende enzym waar de jonge spelers destijds mee zijn ingespoten. Hij wil ook een schets maken van de mensen die het enzym aan de spelers hebben toegediend. Verder vindt de politie van Liverpool sporen van het tweede moordslachtoffer, Betty Chong, in een hotelkamer. Bij een onderzoek van de kamer wordt een mobiele telefoon gevonden met één nummer erin – Chai Dan. Maar Erika stopt met verder onderzoek, omdat ze een telefoontje krijgt: haar dochter Ava is ontvoerd. Hoewel ze Ava redt, ziet ze in dat de dreiging groot genoeg is om niet verder aan de zaak te werken. Om zichzelf in te dekken, geeft Edmunda aan Diana een USB-stick met instructies voor het maken van het enzym. Als Georg terugkeert naar de kliniek, confronteert hij boos Andreas over de verdwijning van Tadjou en alles wat er speelt. Maar de ruzie komt abrupt ten einde als de twee ontdekken dat Clara Fischer een nood-keizersnede moet ondergaan. Georg vecht voor het leven van moeder en kind in de operatiekamer.