Those About to Die Een dwaze weddenschap
S1, A4: Titus doekt de Gouden factie op om de patriciërs tevreden te houden terwijl Scorpus, die het plan van Tenax niet vertrouwt, zich bij de Witte factie aansluit. Domitianus organiseert een weerzinwekkend schouwspel als vertoon van zijn macht. Tenax treft Ursus, een gevaarlijke man uit zijn verleden die alles dreigt te verpesten.