S1, A1: Milaan 1506. Leonardo wordt gearresteerd voor het vergiftigen van Caterina de Cremona. Na zijn onschuld bepleit te hebben bij Stefano Giraldi denkt Leonardo terug aan zijn tijd als leerjongen van Andrea del Verrocchio, waar hij Caterina ontmoet.