Met hulp van mijn vrienden blijf ik in leven, deel 1
S3, A14: Earl ligt nog steeds midden op straat naast Billie. Ze zijn allebei buiten bewustzijn nadat ze door een auto zijn aangereden. Door het ongeluk raakt Earl in een coma en komt hij terecht in een alternatieve wereld in de vorm van een komische tv-serie. Ondertussen zetten Randy, Darnell, Joy en Catalina alles op alles om Earl in leven te houden. Maar wat ze ook doen, Earl blijft koortsig en hij krijgt in zijn droom visite van Paris Hilton. Zijn vrienden zijn radeloos, en kunnen nog maar één ding verzinnen: een jongetje dat alles met zijn vinger kan genezen. Het jongetje wil echter niet helpen, omdat hij denkt dat Joy met de duivel samenspant. Darnell en Randy moeten zien te bewijzen dat dat niet het geval is. Heeft Earls slechte karma het gewonnen? Zal hij sterk genoeg zijn om uit de coma te ontwaken?