S1, A1: In 2029 vertelt Ted zijn kinderen het verhaal van hoe hij hun moeder is tegengekomen. Het begint in 2005, wanneer Marshall en Lily zich verloven. Ted wil dolgraag zijn zielsverwant tegenkomen. Hij ontmoet Robin en is vastbesloten om met haar te trouwen.