Those About to Die Strijd of sterf
S1, A1: Wanneer er door voedseltekorten een rel uitbreekt onder het Romeinse volk, bedenkt Domitianus, de jongste zoon van de keizer, een plan. Tenax, de koning van de gokwereld, strijkt een kostbare prijs op die zijn toekomst kan veranderen. De gebroeders Corsi komen aan in Rome om hun paarden te verkopen. In Afrika worden Kwame en zijn zussen meegenomen door Romeinen. Hun moeder Cala gaat ze achterna.