August: Osage County
In AUGUST: OSAGE COUNTY, een zwart-komisch drama met een absolute topcast, schitteren Oscar-winnaressen Meryl Streep en Julia Roberts als moeder en dochter van de disfunctionele Weston familie. Door tragische omstandigheden worden deze twee wilskrachtige dames gedwongen samen te komen in het ouderlijk huis met de rest van het gezin. Ieder familielid (o.a. Ewan McGregor, Juliette Lewis, Chris Cooper en Benedict Cumberbatch) neemt zijn eigen problemen mee, wat zorgt voor diverse licht ontvlambare situaties, schaamteloze ruzies, en bekentenissen met onvoorspelbare gevolgen. De film is gebaseerd op het met een Pulitzer Prize en diverse Tony Awards bekroonde gelijknamige toneelstuk van Tracy Letts, die ook het scenario van de film schreef. Regie lag in handen van John Wells, die eerder meewerkte aan bekroonde producties waaronder ER, Mildred Pierce en The West Wing.