Batman Begins
In BATMAN BEGINS vertelt de gevierde regisseur Christopher Nolan de ontstaansgeschiedenis van de legendarische DARK KNIGHT. Nadat zijn ouders voor zijn ogen vermoord werden, reist de verbitterde erfgenaam BRUCE WAYNE (CHRISTIAN BALE) de wereld rond, op zoek naar een manier om onrecht tebestrijden en misdadigers met hun eigen grootste wapen, angst, te bekampen. Met de steun van zijn trouwe butler ALFRED (MICHAEL CAINE), de politie-inspecteur JIM GORDON (GARY OLDMAN) en zijn bondgenoot LUCIUS FOX (MORGAN FREEMAN), keert Wayne uiteindelijk naar GOTHAM CITY terug om er zijn alter ego op de wereld los te laten: BATMAN. Een gemaskerde wreker die met zijn gestaalde lichaam, briljante geest en een hightech wapenarsenaal de strijd aanbindt met de duistere krachten die de stad bedreigen.