Best of E.O.F.T. No. 11
De beste films van de European Outdoor Film Tour 14/15: EL SENDERO LUMINOSO (USA 2014, 6 min). Free Solo – dat is klimmen zonder veiligheidstouw, een van de gevaarlijkste sporten ter wereld. Er is niemand die dit zo goed beheerst als de Amerikaan Alex Honnold. – NOBODY’S RIVER (USA 2014, 26 min). Vier vrouwen, drie landen, twee maanden, één rivier: Amber, Becca, Sabra en Krystle wagen zich met hun kajaks in de verste uithoeken von Mongolië en laten het avontuur op zich afkomen. – AFTERGLOW (USA 2014, 12 min). In het donker is alles anders, alles relatief. AFTERGLOW verandert echter de zwarte nacht in een bont bruisend vuurwerk - freestyle skiën in een totaal nieuw licht. – THE CAVE CONNECTION (Nieuw Zeeland, Duitsland 2014, 26 min). Ondergrounds avontuur. Speleoloog Kieran McKay is op zoek naar een verbinding tussen twee gigantische grottensystemen. De afdaling in de pikzwarte duisternis begint.– THE FROZEN TITANS (Canada 2014, 20 min). Klimmen achter de waterval: het betreft een route die men in de zomer niet klimmen kann en in de winter niet klimmen will. Behalve wanneer je Will Gadd heet en je kwaliteiten bij temperaturen onder nul pas echt tot hun recht komen.