Brian Banks
Brian Banks blinkt op school uit in American football en heeft daarnaast een prestigieuze universiteit in het vooruitzicht. Zijn leven wordt evenwel helemaal op zijn kop gezet, wanneer hij beschuldigd wordt van een misdaad die hij niet heeft begaan. Ondanks het gebrek aan bewijs wordt Banks een celstraf opgelegd.