Calvary
In Calvary wordt de rol van James, een goedaardige priester, op fenomenale wijze vertolkt door Brendan Gleeson. In dit donkere verhaal over moord en moraal wordt James met de dood bedreigd en krijgt hij slechts één week de tijd om de zaken weer op orde te stellen. Hij begint zich af te vragen of hij wel moedig genoeg is voor zijn eigen kruistocht.