De Engelsman
De Britse ex-gevangene Wilson (Terence Stamp) arriveert in Los Angeles om het mysterie van de 'ongelukkige' dood van zijn dochter te onderzoeken. Zijn hoofdverdachte, de rijke, zwaarbewaakte muziekpromotor Terry Valentine (Peter Fonda) is geen gemakkelijk doelwit. Voortgestuwd in een steeds brutalere zoektocht naar de waarheid, stuurt de vastberaden en angstaanjagend precieze Wilson onhoudbaar ...