Devir
In een dorp in het district Burdur in het zuidwesten van Turkije wordt een traditionele herderswedstrijd gehouden. Volgens deze traditie gaan herders elk jaar samen met hun kuddes een watertje in en gaan ze daar zonder oponthoud en snel doorheen met hun schapen achter zich aan. De herder die samen met zijn kudde zonder aarzeling en het snelst door dat water gaat, wordt eerste.