Dirty Harry
Harry Callahan is een keiharde, door de wol geverfde agent. Zijn domein: San Francisco. Zijn bijnaam: Dirty Harry. Deze actieklassieker verschaft de nodige uitleg en bewijst waarom de reputatie van Clint Eastwood als topacteur en filmmaker onaantastbaar is. Vanaf de daken houdt een scherpschutter (Andy Robinson) die reeds tweemaal toesloeg en zichzelf Scorpio noemt, de stad onder schot. Harry zal hem te grazen nemen... goedschiks of kwaadschiks, wat het "systeem" ook voorschrijft. Don Siegel, die de film volledig op locatie filmde, integreert de stad perfect in Dirty Harry, een methode die hij ook in de vier sequels met succes toepaste. Deeerste film blijft hoe dan ook een van de spannendste politiethrillers die ooit gemaakt werden.