Fursonas
Het benaderen van een gemeenschap waarover zo veel geruchten en misvattingen de ronde doen is geen gemakkelijke taak. Dominic Rodriguez, de regisseur van Fursonas, heeft zelf ook vooroordelen, maar komt daar rond voor uit en is niet bang om door zijn hoofdpersonen te worden neergesabeld. Fursonas is een klokkenluidersfilm waarin het fantastische met het ongewone wordt afgewisseld, met momenten van ontzag en verbazing die schril afsteken tegen de rauwe werkelijkheid. De kijker kan genieten van het plezier en de soms duistere geheimen van een escapistische groepering. Of je nu wel of niet bekend bent met het fenomeen furry's, deze documentaire wil niet alleen de bizarre kant laten zien, maar ook hoe deze mensen zich identificeren met hun gemeenschap. Zoals in elke kleine Amerikaanse gemeenschap ontmoet je vrienden op de meest ongebruikelijke plekken en onverwachte vijanden om elke hoek. Maar je komt er ook furry's tegen.