Hollywood Banker
In de jaren ’80 wordt de Nederlander Frans Afman de belangrijkste bankier van Hollywood en een van de machtigste mannen in de industrie. De Italiaanse producent Dino De Laurentiis had hem eerder de filmwereld leren kennen, en samen ontwikkelen zij een financieringssysteem dat de onafhankelijke filmindustrie voor altijd zal veranderen, genaamd het pre-sales systeem. Gedurende bijna twintig jaar is Frans doorslaggevend in de totstandkoming van films als 'Platoon’, 'The Terminator' en 'Dances with Wolves'. Ook staat hij aan de wieg van vele onafhankelijke productiemaatschappijen, zoals Cannon, Hemdale en Carolco. Helaas kon hij het niet voorkomen dat het als een kaartenhuis in elkaar stortte toen ambitie van anderen veranderde in hebzucht. Zo verlaat Afman Hollywood even zo snel als dat hij is gekomen. Maar niet zonder dat hij een schat aan onafhankelijke films achterlaat. Regisseur Rozemyn Afman vertelt met Hollywood Banker het levensverhaal van haar vader, en hoe hij niet alleen de filmwereld veranderde maar ook haar eigen leven.