Joika
De Amerikaanse prima ballerina Joy Womack slaagt erin toegelaten te worden op de Bolshoi balletschool in Rusland. Weinig westerse vrouwen hebben haar dit voorgedaan en het instituut kent een ongemeen harde reputatie. Joy krijgt er de mentor Volkova toegewezen die haar veel bijleert over het vak.