La Danseuse
Niets in haar glamourloze afkomst als Amerikaanse boerendochter lijkt Loïe Fuller (Soko) voor te bestemmen tot pioneer van de moderne dans. En toch ontketent Loïe in Parijs een ware revolutie met haar adembenemende serpentine dance. Ze wordt het symbool van een generatie, een sensatie die de Lichtstad voorstelling na voorstelling in lichterlaaie zet. Kunstenaars en aristocraten aanbidden haar. Fuller schuwt geen enkel risico om haar kunst tot het uiterste te drijven, ondanks de zware tol die dat perfectionisme eist van haar lichaam en gezondheid. De haat-liefdeverhouding met haar ambitieuze protégée Isadora Duncan (Lily-Rose Depp) dreigt bovendien haar reputatie als icoon van de vroege 20e eeuw op het spel te zetten.