Michael H. Profession
In de afgelopen 25 jaar heeft Michael Haneke zich als de invloedrijkste filmmaker van zijn generatie geetableerd en als een van de belangrijkste regisseurs in de filmgeschiedenis. Van zijn vroege werk tot het veelvuldig bekroonde film, heeft hij een uniek universum gecreëerd, waarin hij als geen ander de donkerste hoeken van de samenleving, onze existentiële angsten en emotionele uitbarstingen onthult. Aan de hand van interviews met Haneke en zijn acteurs - Isabelle Huppert, Juliette Binoche, Emmanuelle Riva en vele anderen - en nog niet eerder vertoonde beelden van achter de schermen, toont deze documentaire de geheimen van zijn werkwijze en zet deze zeldzame kunstenaar, die vaak als een koude, berekenende schepper wordt gezien, in een humaan, nieuw licht.