Mighty Joe Young
Een slinkse nachtclubeigenaar (King Kong-veteraan Robert Armstrong) ontdekt de gigantische aap die er in Afrika vrolijk op lost leeft als huisdier van een meisje (Terry Moore). Hij brengt het duo als z'n hoofdattractie naar Hollywood, tot een stelletje dronkenlappen Joe volgieten en de ijzersterke goedzak uit zijn plaat gaat. Hoogtepunten als Armstrongs handlangers die in westernstijl met lasso en al op Joe afgaan, Joe touwtje-trekkend met klerenkasten en talloze Joe-de-held acties maken Mighty Joe Young allemachtig prachtig.