Mighty Joe Young
Mighty Joe Young is een ontroerend verhaal vol spanning, vriendschap en moed. De legendarische Joe, een speelse, slimme gorilla van vijf meter en zijn levenslange beste vriendin Jill Young (Charlize Theron) zijn samen opgegroeid in de afgelegen bergen van Centraal Afrika. Als Joe's vredige bestaan wordt verstoord door stropers, redden Jill en zooöloog Gregg O'Hara (Bill Paxton) hun onschuldige vriend en verhuizen hem naar de veiligheid van een dierenreservaat in Californië. Maar Joe's veiligheid is van korte duur. Nu hij niet langer een mythe is, maakt zijn beroemdheid hem tot het doelwit van een vroegere vijand, een meedogenloze jager die er alles voor over heeft om Mighty Joe te vangen. Vanaf het moment dat je hem voor het eerst ziet, tot aan de heldhaftige finale, zal Mighty Joe je ogen betoveren en je hart verwarmen.