Moord in Cotentin
Het lichaam van een man wordt drijvend op een bed van brem gevonden in een meer op de Normandische heide. François Lehodey had veel vijanden, maar een aantal getuigen beweren een jonge roodharige vrouw gekleed in het wit te hebben gezien bij de plaats delict. Sommige lokale bewoners beginnen te praten over de legende van een 'Witte Dame'. Hoofdinspecteur Hélène Ribero leidt het onderzoek en vormt een team met de mysterieuze vreemdeling.