Murder in the First
Het relaas van een man die afglijdt in wrede onmenselijkheid en een andere man die alles op alles zet om hem eruit te halen en de waarheid van die onzinnige gevangenisstraf aan het licht te brengen. De onwaarschijnlijke vriendschap tussen beide mannen, tussen de rijke bevoorrechte advocaat en de gekwelde, verlegen in zichzelf teruggetrokken veroordeelde, levert een triomfantelijke strijd op die het begin van het eind van de strafinrichting Alcatraz aankondigt.