My Week With Marilyn
In de zomer van 1956 bracht filmicoon Marilyn Monroe (Golden Globe winnares Michelle Williams) voor het eerst een bezoek aan Engeland voor de opnames van The Prince and the Showgirl, waarin zij het scherm deelde met Brits acteur en legende Sir Laurence Olivier (Kenneth Branagh), die de film tevens regisseerde. In dezelfde zomer mocht de net aan Oxford afgestudeerde Colin Clark (Eddie Redmayne) voor het eerst voet zetten op een filmset. Met de ambitie om ooit beroemd filmmaker te worden, neemt hij een baantje aan als 3e assistent op de set van The Prince and the Showgirl, een ervaring waar hij 40 jaar later een boek over schrijft. Eén week mist echter in zijn schrijven… MY WEEK WITH MARILYN, genomineerd voor 7 BAFTA Awards, is gebaseerd op dit pas jaren later gepubliceerde hoofdstuk over deze week en geeft op intieme wijze inzicht in de korte, intense connectie tussen de grootste filmster aller tijden en een jonge man die haar beter begreep dan iedereen.