Police Academy
Police Academy groet de mannen, vrouwen en grensgevallen die het publiek moeten beschermen tegen figuren zoals... zijzelf, eigenlijk. Al meer dan tien jaar lang gooien dit origineel, de zes vervolgen en de gelijknamige televisiereeks hoge ogen in comedyland. Bij de nieuwe recruten ontdekken we sound-effects specialist Larvelle Jones (Michael Winslow), bloemist Moses Hightower (Bubba Smith), muurbloempje Laverne Hooks (Marion Ramsey) en wapenfreak Eugene Tackleberry (David Graf). Instructeurs Harris(G.W. Bailey) en Callahan (Leslie Easterbrook) zijn echter vastbeslotenom dit stelletje ongeregeld in het gareel te krijgen voor ze afstuderen. Samen met Steve Guttenberg en Kim Cattrall schitteren zij in deze doorHugh Wilson (First Wives Club) geregisseerde politie-klucht.