Potiche
Het is 1977. In het burgerlijk stadje Sainte-Gudule in het noorden van Frankrijk woont Suzanne Pujol (Catherine Deneuve). Zij is de toegewijde en huiselijke vrouw van de rijke industrieel Robert Pujol, die zijn paraplufabriek met ijzeren hand leidt. De norse baas tiranniseert zijn arbeiders en voert thuis hetzelfde schrikbewind. Hier komt verandering in wanneer de arbeiders in staking gaan voor betere werkomstandigheden en Robert een hartaanval krijgt en rust moet nemen. Suzanne wordt gedwongen het werk van haar man over te nemen. Ze krijgt hierbij hulp van haar voormalig liefje en huidig vakbondsleider Maurice (Gérard Depardieu). Tot ieders verbazing ontpopt Suzanne zich tot een bekwame zakenvrouw die van aanpakken weet. Maar wanneer Robert volledig uitgerust terugkomt van zijn vakantie, worden de zaken gecompliceerd.