Rise of the Planet of the Apes
In het huidige San Francisco houdt wetenschapper Will Rodman zich bezig met genetische manipulatie op apen in de strijd tegen Alzheimer. Wanneer één van de proefdieren, Caesar, zich intellectueel snel begint te ontwikkelen, ontstaat er een oorlog tussen mensen en apen. Rise of the Planet of the Apes is een spectaculaire actiefilm met James Franco en Freida Pinto in de hoofdrollen.