Romancing the Stone
Als haar zus in Colombia door gangsters wordt ontvoerd die op zoek zijn naar een juweel van onschatbare waarde, komt een schrijfster (Kathleen Turner) al snel terecht in een groots avontuur. Ze gaat op pad om haar zus te redden en ontmoet een knappe gelukszoeker (Michael Douglas) die haar ervan overtuigt de bandieten te verslaan en zelf achter de schat aan te gaan.