Screamers
2078: op een verafgelegen mijnplaneet, die verwoest is door jaren van oorlog, hebben wetenschappers het perfecte wapen gecreëerd: een zichzelf replicerend, zwaarddragend ras van moordmachines, de Screamers, die maar voor één doel zijn ontworpen: alle vijandelijke levensvormen zoeken en vernietigen. Maar het grootste wapen van de mens evolueerde verder zonder menselijke leiding en heeft nu een nieuwe missie: al het leven uitroeien. Kol. Hendricksson (Peter Weller) is de commandant van een handjevol nog in leven zijnde Alliantie-soldaten op Sirius 6B. Hendricksson is verraden door zijn eigen politiek leiders, en vol afschuw over de gruwelen van deze nooit-eindigende oorlog besluit hij dat hij zelf vrede moet sluiten met de vijandelijke troepen. Maar daarvoor moet hij een verraderlijk niemandsland oversteken waar de dodelijkste bedreiging afkomstig is van de wapens die hij heeft helpen creëren.