Smurfen
Smurfin (Rihanna) leidt de groep tijdens een gevaarlijke missie om Grote Smurf (John Goodman) te redden, nadat hij op mysterieuze wijze ontvoerd is door boze tovenaars Razamel en Gargamel. De Smurfen slaan de handen ineen met nieuwe vrienden in een groot avontuur dat ze naar de echte wereld brengt, waar ze ontdekken dat hun ware lot het redden van het universum is.