The Asphalt Jungle
De onlangs op borgtocht vrijgelaten topcrimineel Erwin 'Doc' Riedenschneider verzamelt, gefinancierd door de corrupte advocaat Alonzo D. Emmerich, een aantal boeven voor een zorgvuldig geplande grote juweelroof in Cincinnati. In Doc's bende zitten de aan lager wal geraakte onverschrokken crimimeel Dix Handley, de café-eigenaar en gokker Gus Minissi, de professionele safekraker Louis Ciavelli en de bookmaker Cobbi, die als koerier fungeert tussen Emmerich en Doc. De overval is succesvol, maar een alerte nachtwaker schiet Ciavelli tijdens zijn vlucht neer. Een corrupte agent weet Cobbi te martelen en zo meer te weten te komen over de overvallers. Daarnaast kan Emmerich de boevenbende niet uitbetalen, omdat hij wordt gechanteerd door zijn voormalige zakenpartner Bob Brannom.