The Beach Bum
Moondog (Matthew McConaughey) is een succesvolle dichter die zijn leven volgens zijn eigen regels leeft. Samen met zijn rijke vrouw (Isla Fisher), zijn verwaande agent (Jonah Hill) en zijn beste vriend (Snoop Dogg) is het leven één groot feest vol drugs en drank. Moondog is de rockster onder de dichters, ook al heeft hij de laatste jaren niet veel op papier gezet. Wanneer het noodlot plotseling toeslaat, moet hij zich echter herpakken en zich richten op zijn grote talent: schrijven. Maar dat lijkt makkelijker gezegd dan gedaan wanneer het merendeel van je dagen in het teken staan van drank, drugs en vrouwen.