The Conjuring
Voor Amityville was er Harrisville. The Conjuring vertelt het angstaanjagende en waargebeurde verhaal van Ed en Lorraine Warren, wereldberoemde paranormale onderzoekers, wier hulp wordt ingeroepen door een door een kwaadaardige aanwezigheid geteisterde familie in een afgelegen boerderij. Terwijl ze het krachtige kwaad proberen te verdrijven, raken de Warrens steeds verder verwikkeld in hun meest beangstigende klus ooit. Vera Farmiga en Patrick Wilson spelen de onderzoekers en Ron Livingston en Lili Taylor de door de sinistere geesten belaagde familie Perron in deze duistere chiller van de schrijvers van The Reaping en de bedenker van de Saw-films.