Nicholas Van Orton (Michael Douglas) is een slimme succesvolle zakenman die gewend is elk onderdeel van zijn investeringen en zijn relaties onder controle te hebben. Zijn goedgeoraniseerde leven ondergaat een grote verandering als zijn broer Conrad (Sean Penn) hem een onverwacht verjaardagscadeau geeft, dat algauw vernietigende gevolgen met zich meebrengt.