The Good German
Wie weet wat de Amerikaanse journalist Jake Geismer (George Clooney) dacht te vinden in het naoorlogse Berlijn? Misschien vrede. Of tenminste een verhaal. Maar zeker niet Lena (Cate Blanchett), zijn mooie, verbitterde voormalige geliefde. En ook niet het spoor van geheimzinnigheid en bedrog dat van Lena naar haar nieuwe geliefde leidt, een listige jonge korporaal (Tobey Maguire)?en naar een moord die niemand op lijkt te willen lossen. Behalve Jake. Steven Soderbergh regisseert drie hedendaagse toptalenten in deze flitsende thriller, een eerbetoon aan de films uit de jaren 40 en een vlotte,moderne film noir. The Good German is "indrukwekkend en fascinerend, een geweldige film" (Peter Travers, ROLLING STONE).